Deze week biedt je een onderdompeling in je persoonlijke mythologie door de delen van je lichaam, je creativiteit en je gevoelens te verkennen. Je duikt om de verbanden te ontdekken tussen gevoelens, mindfulness, expressiviteit, levensthema's, enkelvoudige en collectieve verhalen.
Het zelfportretproces bestaat uit het vrij verkennen van iemands creatieve potentieel en het heen en weer gaan tussen beweging, dans, spel, tekenen, schrijven en stem vanuit het in beweging zetten van elk deel van het lichaam.
Deze praktijk van intuïtieve uitvoering is verankerd in drie bewustzijnsniveaus: het fysieke, het emotionele en het mentale/imaginaire, waardoor je jezelf in zijn geheel en zijn authenticiteit kunt begrijpen. Het geeft een stem aan de herinnering aan het lichaam en zijn beweging en nodigt uit om zijn diepe identiteit te ontmoeten, om de relatie met jezelf, met zijn geschiedenis, met anderen, met de wereld in perspectief te plaatsen. Het leidt tot het vinden van nieuwe wegen om de beste versie van jezelf te onthullen.
Leer verderDe focus van deze cursus ligt op het onderzoeken van de kwaliteit van het gebaar, van de massage alsook op de relatie tussen masseur en gemasseerde persoon door aandacht te besteden aan het aanwezig zijn bij zichzelf en bij de ander.
Leer verderTijdens deze week maak je door te oefenen kennis met lees- en schrijfbewegingen in het Laban-notatiesysteem.
Leer verderGa naar de ontdekking van je stem, de verschillende mogelijkheden ervan, open je oren voor geluid, sensaties, voor verbeelding, laat je meevoeren door de stemmen van anderen, sta jezelf alle zangervaringen toe, krijg zelfvertrouwen en proef het plezier van vocaal vrij te zijn.
Leer verderWerken aan de stem is werken aan de relatie: ongetwijfeld onze relatie tot onszelf, maar ook onze relatie tot anderen en onze relatie tot de ruimte.
Leer verderDeze cursus is een eerbetoon aan mijn lerares Maria Knebel, de laatste assistent van Stanislavski en een leerling van Michael Tsjechov.
Leer verderParadoxaal genoeg vraagt de cursus van elke deelnemer: gecontroleerd loslaten.
Leer verderEen intense week om de kunst van de acteur te (her)ontdekken en tegelijkertijd korte theatervoorstellingen te bedenken, in verschillende artistieke vormen, soms met de nadruk op het lichaam, soms op de stem of de tekst, maar altijd geïnspireerd door een gedurfde blik op de wereld.
Leer verderDe stage zal drie assen verkennen.
De eerste is de anekdotische lijn van een scène: alles wat te maken heeft met de ontvouwing van het verhaal, de lichamelijke handelingen, de fysieke manifestaties van conflicten, het gedrag van de personages.
Leer verderIs er een recept om je creativiteit te ontwikkelen?
Als het genoeg zou zijn om een paar "trics en trucs" toe te passen om creatief te zijn, zou het gemakkelijk zijn, toch? Dus, moeten we nu denken dat creatief zijn moeilijk is?
Leer verder